Thursday, September 17, 2009

SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI...!!!

'HARI NI LAST DAY'....hhmm..

hari ni aku masih berkerja..(tapi dalam hati ni seminggu ni dah mood raya dah..heheh). sok dah start cuti nak beraya.. plan nk balik kampung hubby di Kelantan. jauh...tp bkn selalu pun blk kan..so kena la bersabar dgn dugaan di jln raya tu..dijangka jem yg teruk...huhu..redah je lar..nk wat camna kan..? dah ready fizikal dan mental ni. raya ke-4 baru balik kampung ku. biasa la..dah kawin ni kena la bergilir-gilir..sepakat membawa berkat....

sebut pasal 'hari ni last day' kerja teringat aku kata-kata tu pernah disebut oleh opismate aku dulu..masa tu raya tahun 2003. biasa la kan..hari last sebelum bercuti panjang balik beraya masing-masing akan pegi jumpa kengkawan satu opis nak salam-salam..ucap selamat hari raya..minta maaf...minta ampun..pe lagi yg berkaitan la kan..termasuk la kawan aku ni. masa dia jumpa aku tu aku minta maaf dengan dia sebab tak dapat berbuka puasa dengan dia tahun tu. aku kata ngan dia, puasa tahun depan ye..dia diam je..

nk dijadikan citer..kawan aku tu..meninggal dunia masa hari raya ke brp ntah..ke-3 ke ke-4. lupa plak..masa aku dpt tau (bos aku yang call bagitahu tu..) yg kawan aku ni dah takde, masa tu aku tengah drive nak beraya rumah saudara di segamat. punya le terkejut...trus aku bagi signal kiri..park kat tepi. huhu..sedih ooo..kawan aku dah takde..mak ayah aku risau tengok aku. bleh ke idak aku sambung drive nih. amik masa 5 -10 minit..baru aku start drive semula..nk pegi ziarah..jauh lak. nun di negeri pantai timur. hanya al-fatihah saja dapat ku kirim untuknya..

apa yang tak boleh aku lupa ialah kawan aku tu beriya-iya sangat nk ajak aku berbuka puasa tapi ada je alasan yang aku bagi.akhirnya sampai last day puasa pun kami tak dapat berbuka puasa bersama-sama. itu yg membuatkan aku terkilan sesangat..

sejak tu aku tak guna dan memang kurang selesa bila dengar istilah 'hari ni last day'. jantung aku mesti terkezut kejap kalo ada kawan2 aku guna istilah tu. sebab tu la aku mesti tanya sesapa pun 'bila start cuti'.. 'bila balik kampung'.. dan aku harap2 jgn org tu jawab..'hari ni last day'.. dan aku sendiri takkan guna istilah tu..

aku: 'sok dah start cuti'...
1/10/09 baru keja semula.

No comments:

Post a Comment